Japonia

Japonia merkatu estrategikoa da Euskadiko enpresentzat, teknologia aurreratua duelako, erosahalmen altua eta kalitate-estandar zorrotzak. Horrek produktu industrialen, teknologikoen eta elikagaien esportazioa sustatzen du. Gainera, Japonia geroz eta gehiago ari da zabaltzen nazioarteko merkatuetara, EBren eta Japoniaren arteko EPA itunari esker, besteak beste. Itun horrek merkataritzako harreman sendoak ezartzeko aukera berdingabeak eskaintzen ditu. Herrialdea merkataritzako bazkide garrantzitsua izateaz gain, berrikuntzen eta joeren iturri da eta horrek Euskadiko enpresen lehiakortasuna eta dibertsifikazioa sustatu dezake hainbat sektoretan, besteak beste, automobilgintzan, makinetan eta energia berriztagarrian.

Euskadiko enpresek konkistatzeke duten merkatua

Japoniak posizio nabarmena du munduan; hirugarren ekonomiarik handiena da BPG nominalari dagokionez eta berrikuntza teknologikoaren arloko lider nagusietako bat. Funtsezko sektoreetan du eragina, esaterako, automobilgintzan, elektronikan, robotikan eta energia berriztagarrietan eta erreferentea da kalitatean eta efizientzian. Gainera, egonkortasun politikoa du, instituzio sendoak eta rol aktiboa du nazioarteko organismoetan, adibidez, G7an eta G20an. Horrek erabaki globalak hartzeko garaian duen garrantzia indartzen du. Erronka demografikoak dituen arren, Japonia garapen jasangarrirako eredua da oraindik ere eta nazioarteko merkataritzako eta diplomaziako harremanetarako ardatz garrantzitsua, batez ere Asia-Pazifikoan.

Japoniako ekonomia munduko aurreratu eta dibertsifikatuenetako bat da eta oso bideratuta dago berrikuntzara, teknologiara eta kalitatera. Horri esker, potentzia industriala izatea lortu du hainbat sektoretan, tartean, automobilgintzan, elektronikan, robotikan eta doitasun-makinetan. Japoniak industria-sektore sendoa eta esportazioetara bideratutako ekonomia uztartzen ditu, munduan ezagunak diren markak baititu. Hainbat erronka dituen arren, tartean biztanleriaren zahartzea eta zor publiko altua, egokitzeko duen gaitasunari, produktibitate altuari eta etengabeko hobekuntzara bideratutako enpresa-kulturari esker, munduko ekonomiako eragile garrantzitsu gisa mantendu da.

BPGk hazkunde neurritsua izatea aurreikusten da, kontsumo pribatuaren gorakadarengatik, inflazioaren beherakadarengatik eta gobernuak industria estrategikoei emandako dirulaguntzen hazkundearengatik. Yenaren balio-galera dela eta, esportazioak inportazioak baino gehiago izango dira. Kanpo-eskariaren hazkunde horrek 2025-2028 aldirako BPGren hazkunde jasangarria eragitea espero da. Japoniako makinen eta automobilen sektoreek aldeko posizionamendua izaten jarraituko dute, Txinarekin lehiatuta egon arren, bati bat, I+G arloko sektore indartsua dutelako.

Japoniako kanpo-sektorea da ekonomiaren funtsezko zutabeetako bat. Teknologia handiko produktuetan eta balio erantsi handiko produktuetan esportazioetara oso bideratuta dago, hala nola automobilen, elektronikaren, doitasun-makinen eta produktu kimikoen sektoreetan. Japoniak posizio nabarmena du merkatu globalaren barruan eta bere ondasunen kalitatearengatik eta berrikuntzarengatik da ezaguna.
Bere merkataritza-balantza erresilientea izan da eta 2024-2028 aldian Japoniako BPGren superabita mantentzea espero da. Superabitaren zatirik handiena Japoniako inbertsioak atzerrian duen dibertsifikazio izugarriari esker mantentzen da. Harreman onak ditu Japoniak erkidegoko herrialde askorekin eta, hala, merkataritza librerako akordioak sustatu ahal izan ditu, esaterako, EPA Europar Batasunarekin eta RCEP eta CPTPP Asia-Pazifikoarekin, nazioarteko merkatuetara errazago sartu ahal izateko. Hala ere, Japoniak lehengaien eta energiaren inportazioekiko mendekotasuna du, baliabide natural gutxi baititu eskuragarri. Horregatik, integrazio estrategikoa du munduko hornikuntza-kateetan.

Japoniako merkatua munduko sofistikatuenetako eta zorrotzenetako bat da; kontsumitzaileek erosahalmen handia dute, kalitate handiko produktuak lehenesten ditu eta berrikuntzari eta diseinuari erreparatzen dio. Ekonomia aurreratu eta dibertsifikatua du eta, horren ondorioz, erakargarria da hainbat sektorerentzat: teknologia, automobilgintza, luxuzko produktuak, gourmet elikagaiak eta energia berriztagarriak. Hala ere, Japoniako merkatura sartzeko bertako enpresa-kultura, araudiaren estandar altuak eta tokiko lehentasunetara egokitzeko gaitasuna ondo ezagutu behar dira.

Europar Batasunaren eta Japoniaren arteko EPA merkataritza-akordioen modukoei esker, atzerriko enpresek geroz eta aukera gehiago dituzte merkatu horretara sartzeko. ITko hardwareen eta softwareen geroz eta eskari handiagoak, makinen eta automobilen industrientzako piezen eskarien gorakadak (gobernuak enpresen digitalizaziorako emandako laguntzei esker) eta hornikuntza-kate globalaren indartzeak aukera ematen die Europako enpresei. Halaber, Japoniako Gobernuak iragarri du dirulaguntzak emango dituela energia berriztagarriarentzat eta azpiegituretako inbertsioentzat eta atzerriko enpresak arlo horietan lankidetzan aritzeko interesa adierazi du.

Japoniak atzerriko inbertsioarentzako ingurune egokia eskaintzen du; merkataritzako irekiera handia duelako, gobernuak laguntza ematen duelako eta esparru juridiko argia duelako. Sektore garrantzitsuek, hala nola manufaktura-industriak, osasunak eta teknologia berdeek pizgarriak izaten dituzte, besteak beste zerga-abantailak eta dirulaguntzak, eta merkataritzarako aliantza estrategikoak ditu herrialdeak, CPTPP eta RCEP besteak beste. Jabetza intelektualeko eskubideen hobekuntzak eta monopolioaren aurkako hurrengo erreformek indartu egingo dute sistema juridikoa eta horrek ere enpresentzako ingurune egokia bermatzen du.

Estatuak Japoniako ekonomian duen esku-hartzea handia izan da historikoki eta ekonomiaren garapenean rol garrantzitsua izaten jarraitzen du. Estatuak berrikuntza eta garapen teknologikoa sustatzen jarraitzen du, eta horri jasangarritasunaren eta digitalizazioaren sustapena gehitu behar zaizkio, erronka demografiko berriei aurre egiteko eta lehiakortasun globala mantentzeko.

Gainera, Japoniako Gobernua bere zerga-sistemak erreformatzen ari da eta neurriak ezartzen ari da, tartean, Gutxieneko Zerga Globala. Hortaz, enpresek adi egon behar dute erreforma horiek izan dezaketen inpaktua dela eta.

Japoniako ingurune ekonomikoa konprometituta dago industriaren hazkundearekin; manufaktura-sektore sendoa du eta esportaziorako bazkide garrantzitsuak ditu, hala nola Estatu Batuak eta Txina kontinentala. CPTPP eta RCEP moduko merkataritzako hitzarmenek zein Global South estrategiak merkatuetarako sarbide errazagoa sustatzen dute. Inbertsioarentzako pizgarriek (zerga-abantailak, berrikuntzarako dirulaguntzak eta eremu ekonomiko bereziak) atzerriko kapitala erakartzen dute hainbat sektoretara, tartean, manufakturara, osasunera eta teknologia berdeetara. Japoniako teknologia handiko manufaktura-sektoreak esportazio garbiak erregistratzen jarraitzen du, eta dibertsifikazio-estrategiek, berriz, merkataritzako aurreikuspenak hobetzen dituzte.

Japoniako merkataritza-politikak muga-zerga nahiko baxuak ditu, % 2,3koak batez beste. Horrez gain, muga-zergak ez diren oztopo espezifikoak ditu, bereziki esanguratsuak elikaduraren, nekazaritzaren, osasunaren, finantzen eta komunikazioen sektorean. Hala ere, Japonia merkataritzako murrizketak erlaxatzen ari da pixkanaka. Oro har, ikuspegi orekatua du segurtasunarekiko sentiberak diren industriak edo teknologiak babestearen eta merkataritzako irekiera sustatzearen artean.

Japoniako araudia eta arlo burokratikoa argia eta eraginkorra da, eta horrek testuinguru egonkorra eskaintzen die atzerriko zein bertako enpresei. Monopolioaren aurkako araudi berriekin betetze-esparru zorrotzak ezarriko dira. Ustelkeria-maila baxua duen arren, lizitazioen manipulazioaren aurkako araudi berriak enpresen zintzotasuna hobetu nahi du. Jabetza intelektualaren eskubideen gaineko legedian egindako azken hobekuntzek, adimen artifizialari buruzko jarraibideek eta 2024 amaierarako aurreikusita dagoen ziberdefentsa aktiborako legeak inbertitzaileen konfiantza areagotuko dute eta enpresa-ingurune segurua bermatu.

Euskadiko enpresek konkistatzeke duten merkatua

POSIZIO GLOBALA

Japoniak posizio nabarmena du munduan; hirugarren ekonomiarik handiena da BPG nominalari dagokionez eta berrikuntza teknologikoaren arloko lider nagusietako bat. Funtsezko sektoreetan du eragina, esaterako, automobilgintzan, elektronikan, robotikan eta energia berriztagarrietan eta erreferentea da kalitatean eta efizientzian. Gainera, egonkortasun politikoa du, instituzio sendoak eta rol aktiboa du nazioarteko organismoetan, adibidez, G7an eta G20an. Horrek erabaki globalak hartzeko garaian duen garrantzia indartzen du. Erronka demografikoak dituen arren, Japonia garapen jasangarrirako eredua da oraindik ere eta nazioarteko merkataritzako eta diplomaziako harremanetarako ardatz garrantzitsua, batez ere Asia-Pazifikoan.

EKONOMIA

Japoniako ekonomia munduko aurreratu eta dibertsifikatuenetako bat da eta oso bideratuta dago berrikuntzara, teknologiara eta kalitatera. Horri esker, potentzia industriala izatea lortu du hainbat sektoretan, tartean, automobilgintzan, elektronikan, robotikan eta doitasun-makinetan. Japoniak industria-sektore sendoa eta esportazioetara bideratutako ekonomia uztartzen ditu, munduan ezagunak diren markak baititu. Hainbat erronka dituen arren, tartean biztanleriaren zahartzea eta zor publiko altua, egokitzeko duen gaitasunari, produktibitate altuari eta etengabeko hobekuntzara bideratutako enpresa-kulturari esker, munduko ekonomiako eragile garrantzitsu gisa mantendu da.

BPGk hazkunde neurritsua izatea aurreikusten da, kontsumo pribatuaren gorakadarengatik, inflazioaren beherakadarengatik eta gobernuak industria estrategikoei emandako dirulaguntzen hazkundearengatik. Yenaren balio-galera dela eta, esportazioak inportazioak baino gehiago izango dira. Kanpo-eskariaren hazkunde horrek 2025-2028 aldirako BPGren hazkunde jasangarria eragitea espero da. Japoniako makinen eta automobilen sektoreek aldeko posizionamendua izaten jarraituko dute, Txinarekin lehiatuta egon arren, bati bat, I+G arloko sektore indartsua dutelako.

KANPO SEKTOREA

Japoniako kanpo-sektorea da ekonomiaren funtsezko zutabeetako bat. Teknologia handiko produktuetan eta balio erantsi handiko produktuetan esportazioetara oso bideratuta dago, hala nola automobilen, elektronikaren, doitasun-makinen eta produktu kimikoen sektoreetan. Japoniak posizio nabarmena du merkatu globalaren barruan eta bere ondasunen kalitatearengatik eta berrikuntzarengatik da ezaguna.
Bere merkataritza-balantza erresilientea izan da eta 2024-2028 aldian Japoniako BPGren superabita mantentzea espero da. Superabitaren zatirik handiena Japoniako inbertsioak atzerrian duen dibertsifikazio izugarriari esker mantentzen da. Harreman onak ditu Japoniak erkidegoko herrialde askorekin eta, hala, merkataritza librerako akordioak sustatu ahal izan ditu, esaterako, EPA Europar Batasunarekin eta RCEP eta CPTPP Asia-Pazifikoarekin, nazioarteko merkatuetara errazago sartu ahal izateko. Hala ere, Japoniak lehengaien eta energiaren inportazioekiko mendekotasuna du, baliabide natural gutxi baititu eskuragarri. Horregatik, integrazio estrategikoa du munduko hornikuntza-kateetan.

MERKATUA

Japoniako merkatua munduko sofistikatuenetako eta zorrotzenetako bat da; kontsumitzaileek erosahalmen handia dute, kalitate handiko produktuak lehenesten ditu eta berrikuntzari eta diseinuari erreparatzen dio. Ekonomia aurreratu eta dibertsifikatua du eta, horren ondorioz, erakargarria da hainbat sektorerentzat: teknologia, automobilgintza, luxuzko produktuak, gourmet elikagaiak eta energia berriztagarriak. Hala ere, Japoniako merkatura sartzeko bertako enpresa-kultura, araudiaren estandar altuak eta tokiko lehentasunetara egokitzeko gaitasuna ondo ezagutu behar dira.

Europar Batasunaren eta Japoniaren arteko EPA merkataritza-akordioen modukoei esker, atzerriko enpresek geroz eta aukera gehiago dituzte merkatu horretara sartzeko. ITko hardwareen eta softwareen geroz eta eskari handiagoak, makinen eta automobilen industrientzako piezen eskarien gorakadak (gobernuak enpresen digitalizaziorako emandako laguntzei esker) eta hornikuntza-kate globalaren indartzeak aukera ematen die Europako enpresei. Halaber, Japoniako Gobernuak iragarri du dirulaguntzak emango dituela energia berriztagarriarentzat eta azpiegituretako inbertsioentzat eta atzerriko enpresak arlo horietan lankidetzan aritzeko interesa adierazi du.

MERKATARITZARAKO ETA INBERTSIOETARAKO HERRIALDEAREN ARRISKUA

Japoniak atzerriko inbertsioarentzako ingurune egokia eskaintzen du; merkataritzako irekiera handia duelako, gobernuak laguntza ematen duelako eta esparru juridiko argia duelako. Sektore garrantzitsuek, hala nola manufaktura-industriak, osasunak eta teknologia berdeek pizgarriak izaten dituzte, besteak beste zerga-abantailak eta dirulaguntzak, eta merkataritzarako aliantza estrategikoak ditu herrialdeak, CPTPP eta RCEP besteak beste. Jabetza intelektualeko eskubideen hobekuntzak eta monopolioaren aurkako hurrengo erreformek indartu egingo dute sistema juridikoa eta horrek ere enpresentzako ingurune egokia bermatzen du.

Estatuak Japoniako ekonomian duen esku-hartzea handia izan da historikoki eta ekonomiaren garapenean rol garrantzitsua izaten jarraitzen du. Estatuak berrikuntza eta garapen teknologikoa sustatzen jarraitzen du, eta horri jasangarritasunaren eta digitalizazioaren sustapena gehitu behar zaizkio, erronka demografiko berriei aurre egiteko eta lehiakortasun globala mantentzeko.

Gainera, Japoniako Gobernua bere zerga-sistemak erreformatzen ari da eta neurriak ezartzen ari da, tartean, Gutxieneko Zerga Globala. Hortaz, enpresek adi egon behar dute erreforma horiek izan dezaketen inpaktua dela eta.

Japoniako ingurune ekonomikoa konprometituta dago industriaren hazkundearekin; manufaktura-sektore sendoa du eta esportaziorako bazkide garrantzitsuak ditu, hala nola Estatu Batuak eta Txina kontinentala. CPTPP eta RCEP moduko merkataritzako hitzarmenek zein Global South estrategiak merkatuetarako sarbide errazagoa sustatzen dute. Inbertsioarentzako pizgarriek (zerga-abantailak, berrikuntzarako dirulaguntzak eta eremu ekonomiko bereziak) atzerriko kapitala erakartzen dute hainbat sektoretara, tartean, manufakturara, osasunera eta teknologia berdeetara. Japoniako teknologia handiko manufaktura-sektoreak esportazio garbiak erregistratzen jarraitzen du, eta dibertsifikazio-estrategiek, berriz, merkataritzako aurreikuspenak hobetzen dituzte.

Japoniako merkataritza-politikak muga-zerga nahiko baxuak ditu, % 2,3koak batez beste. Horrez gain, muga-zergak ez diren oztopo espezifikoak ditu, bereziki esanguratsuak elikaduraren, nekazaritzaren, osasunaren, finantzen eta komunikazioen sektorean. Hala ere, Japonia merkataritzako murrizketak erlaxatzen ari da pixkanaka. Oro har, ikuspegi orekatua du segurtasunarekiko sentiberak diren industriak edo teknologiak babestearen eta merkataritzako irekiera sustatzearen artean.

Japoniako araudia eta arlo burokratikoa argia eta eraginkorra da, eta horrek testuinguru egonkorra eskaintzen die atzerriko zein bertako enpresei. Monopolioaren aurkako araudi berriekin betetze-esparru zorrotzak ezarriko dira. Ustelkeria-maila baxua duen arren, lizitazioen manipulazioaren aurkako araudi berriak enpresen zintzotasuna hobetu nahi du. Jabetza intelektualaren eskubideen gaineko legedian egindako azken hobekuntzek, adimen artifizialari buruzko jarraibideek eta 2024 amaierarako aurreikusita dagoen ziberdefentsa aktiborako legeak inbertitzaileen konfiantza areagotuko dute eta enpresa-ingurune segurua bermatu.

Moe Kato

Japoniako Basque Trade & Investmenteko zuzendaria

JAPONIAKO BASQUE TRADE & INVESTMENT

Toranomon Hills Business Tower 15F, 1-17-1 Toranomon, Minato-ku// Tokyo 105-6415 Japan

* Ordutegia:

Astelehenetik ostegunera 07:30etik 16:00etara
Ostirala 08:00etatik 13:00etara

Nola lagun diezazukegu?

Basque Trade & Investmenten zure nazioartekotze-prozesuan lagunduko dizugu, zerbitzu pertsonalizatuak behar badituzu edo zure enpresa atzerrira zabaltzeko informazioa nahi baduzu.
JARRI GUREKIN HARREMANETAN