Nazioaterako bloga
Txostena: Automozioko osagaien merkatua Mexikon

Herrialde latinoamerikarra helmuga estrategiko bihurtu da nazioarteko enpresentzat, kostu lehiakorrei, elektrifikazioaren arloko gero eta pisu handiagoari eta USMCA merkataritza-akordioak eskaintzen dituen abantailak direla eta. Basque Trade & Investment-en arabera, Mexiko ibilgailuak ekoizten dituen seigarren herrialdea da munduan, eta bosgarrena automobilgintzako osagaien ekoizpenean, 94.000 milioi dolarreko merkatu-balioarekin. Ibilgailuen ekoizpena %9,4ko urteko hazkundea izango du 2025era arte, eta produkzioa, batez ere, Bajío eta Capital hubetan kontzentratuko da, 3 milioi unitate baino gehiago fabrikatuz. Elektrifikazioak ere aurrera egingo du: 2025ean 1,2 milioi ibilgailu elektrifikatu baino gehiago fabrikatuko dira, eta horiek ekoizpen osoaren ia %30a izango dira.
Osagaiak eta hornitzaileak: esportaziora bideratutako industria
Mexikon ekoitzitako osagaien %83 esportaziora bideratzen da, eta esportazio horien %87 Estatu Batuetara doa. Horrek Mexiko bihurtzen du Ipar Amerikako balio-katearen funtsezko lotura. Euskadik 3,3 milioi euroko balioa duten osagaiak esportatzen dizkio Mexikori, batez ere kautxu-metalezko piezak eta ibilgailuetarako egokitutako euskarri metalikoak.
Mexikok 1.700 hornitzaile-planta (Tier 1 eta Tier 2) baino gehiago ditu, gehienak Bajío eta Noreste hubetan kokatuak. Nabarmendu beharreko enpresen artean daude Lear, Continental, ZF edo Faurecia, baita tokiko ekosistema sendoa ere, Nemak, Vitro edo Metalsa bezalako enpresa mexikarrekin. Mazda bezalako OEM asiarrak hornitzaile berrien bila dabiltza, Mexikon jada ezarrita daudenak bilatuz.
Ibilgailuen ekoizpena eta elektrifikazioa: hazkundearen motorra
Gaur egun, Mexikoko 9 plantak dituzte ibilgailu elektriko eta hibridoak ekoizteko gaitasuna, eta 2025erako ia guztiak egokituta egongo dira elektrifikaziora. Eraldaketa hori Estatu Batuetako merkatuaren eskariak bultzatuta dator, 2030erako salmenten %50 ibilgailu elektrikoak izatea eskatzen baitu.
Bestalde, kamioi astunen segmentuak ere presentzia nabarmena du, urteko 400.000 unitateko ekoizpen-gaitasunarekin eta 2023rako 160.000 unitateko ekoizpen-aurreikuspenarekin. Mercedes-Benz Trucks eta TRATON (Navistar eta MAN) dira merkatuko liderrak, batez ere Noreste eta Capital hubetan.
I+G+b eta logistika: Euskal automobilgintzaren sektorearen nazioartekotzerako aukerak
Mexiko helmuga estrategiko gisa sendotzen ari da euskal automobilgintzako enpresentzat, langile kualifikatuak dituelako, trenbide bidezko konektibitate ona duelako eta sistema elektriko/elektronikoetan eta fabrikazio aditiboan hazten ari den teknologia-ekosistema bat duelako, besteak beste.
Araudiaren testuingurua oraindik ere eskuragarria da, baina komeni da T-MEC izeneko merkataritza libreko hitzarmenaren ezarpenaren ondoren indarrean dauden arau berriak ezagutzea, Mexikon kokatu nahi duten euskal automobilgintzako enpresentzat.
Aukera nagusiak tokiko osagaien ekoizpenean, ibilgailuen elektrifikazioan, prozesu metalmekanikoetan eta erdieroaleen industriari lotutako sistema berrietan oinarritzen dira, eta Tier 2 hornitzaileen eskaera gero eta handiagoa da herrialdean, oraindik presentzia txikia duten arren.
Sektoreak gero eta presentzia handiagoa du Mexikon, eta horren adibide da ACICAE – Euskal Autogintzaren Klusterra eta Eusko Jaurlaritzarekin batera egindako merkataritza-misioa, zeinetan euskal enpresen kokapenaren sendotzea eta inbertsio-aukerak aztertu baitziren herrialde iparramerikarrean.
Gainera, SPRI Taldeak eta Basque Trade & Investment-ek balio handiko baliabideak eskaintzen dizkiete euskal enpresei, hala nola Mexikoko automobilgintzaren sektoreari buruzko txosten hau, merkatu horretan kokatzea eta nazioarteko hedapena errazteko. Egunean egoteko, harpidetu gure buletinera, non berrikuntzak, laguntzak eta merkatu estrategikoetara sartzeko gakoak aurkituko baitituzu.
Hemen ere eska dezakezu txosten osoa.
Zerikusia duten beste txosten batzuk:
- BT&Iren Automobilgintzako Behatokia
Munduko automozio-industriaren ikuspegi xehea eskaintzen du azterketa horrek, eta haren egituran, eragile nagusietan eta estrategietan jartzen du arreta, euskal enpresek negozio-aukerak aurkitu eta nazioartekotze-planak garatu ahal izan ditzaten. - Ipar Afrikako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Indiako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Italiako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Japoniako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Turkiako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Txinako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Brasileko automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Marokoko automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Argentinako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Estatu Batuetako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Txinako sektore automotrizak Europan duen azkundeari buruzko oharra
- Ibilgailu astunen elektrifikazioari buruzko txostena