Nazioaterako bloga
Txinako sektore automotrizaren hazkundea Europan: Euskadiko enpresentzako erronka

Basque Trade & Investment (BasqueTrade) da Euskadiko enpresak nazioartekotzeko agentzia eta txosten bat argitaratu du txinatar fabrikatzaileek Europako automobilgintzan egiten duten inbertsioaren gorakada aztertzeko.
Dokumentu honen helburua da egungo panorama eta azken urteotako jazoera nagusiak islatzea. Chery, Geely eta BYD markak izan dira besteak beste liderrak eta Europako merkatu automotriza eraldatzen ari dira.
Txinatar fabrikatzaileen hedapena Europan
Txostenak nabarmentzen du kostu baxuko produktuak sustatzeko politiken ondorioz Txinako OEMak Europan sartu izana erronka handia dela Europako fabrikatzaile tradizionalentzat. Enpresa gero eta handiagoen presentziak lehiakortasun handia dakar, hala nola Geelyk Volvo marka erosi du eta BYDk ekoizpen-instalazioak ezarri ditu Hungarian eta Turkian. Gainera, NIO eta Xpeng marka berriak lider jartzen ari dira ibilgailu elektrikoen sektorean eta horrek are gehiago zailtzen du egoera Europako ibilgailuen fabrikatzaileentzat.
Txinako OEMen hedapen-planen barruan hainbat estrategia daude. Tartean, fabrikazio-instalazio berriak zabaltzea, BYDren kasuan bezala, edo dagoeneko existitzen diren fabrikak erostea edo berregokitzea, Cheryk egin duen moduan. Beste taktika garrantzitsu bat da ibilbide eta ospe handia duten Europako fabrikatzaileengan inbertitzea, Geelyk egin duen moduan. Halaber, Txinako OEMak banaketa-sareak sortzen eta indartzen ari dira Europan, bai establezimendu propioak, bai tokiko banatzaileekiko hitzarmenak erabiliz. Horrek Europako merkatura are azkarrago eta modu eraginkorragoan sartzeko aukera ematen die.
Txinako ibilgailuen salmentetan eta ekoizpenean aurreikusitako hazkundea
2031n, Txinako autoen fabrikatzaileek bigarren lekua izango dute Europako merkatuan, % 12ko kuotarekin.
Txinako automobilen salmenta eta ekoizpena asko handitzea aurreikusten da Europan. Txinako fabrikatzaileen ibilgailu arinak 2,11 milioi unitatera iristea espero da 2031rako. Horrek esan nahi du urtean % 7ko hazkundea izango dela 2024 eta 2031 artean. Hazkunde horrekin, Txinako OEMak bigarren lekuan egongo dira Europako merkatu-kuotari dagokionez eta % 12ra iritsiko dira.
Halaber, 2031n, Txinako fabrikatzaileek Europako instalazioetan ekoitzitako ibilgailu arinen kopurua 1,1 milioi unitatetik gorakoa izango da, eta Suedia eta Belgika nabarmenduko dira ekoizpenean. Geely izango da liderra ekoizpenean, eta, gero, BYD eta Chery, instalazio berriak zabaltzeko planak baitituzte Espainian, Turkian eta Hungarian. Gainera, ekoizpen horren % 73 ibilgailu % 100 elektrikoena izango da eta horrek islatuko du Europako sektore automotrizak elektrifikaziorako duen joera.
Txinatar fabrikatzaileen inbertsio milioidunak Europan
2022 eta 2024 erdiaren artean, Txinako fabrikatzaileek funtsezko 35 inbertsio egin zituzten Europan, horietako asko ibilgailu elektrikoentzako bateriak ekoizteko. Ekialdeko Europa funtsezko erkidegoa da inbertsio horiek egiteko, geroz eta garrantzi handiagoa baitu osagarri automotrizak fabrikatzeko garaian.
Inbertsio horiek ez dute soilik Txinako fabrikatzaileen presentzia indartzen Europan, Europako hornikuntza-katearen garrantzia ere nabarmentzen dute, Txinako fabrikatzaileek gero eta rol garrantzitsuagoa baitute bertan.
Txinak Europako hornikuntza-katean duen presentzia gero eta handiagoa da
Eskatu txosten osoa Txinako OEMk Europan izango dituzten etorkizuneko estrategiei buruzko azterketa xehea izateko.
Egun, Txinako 223 enpresa hornitzaile daude Europako automobilgintzaren sektorean eta horietatik % 35 Alemanian daude. Enpresa horietako askok ibilgailuen barruko zatiak ekoizten dituzte eta funtsezkoak dira Europako ekosistema automotrizarentzat.
Gainera, Europako 333 enpresaren bezeroen artean daude Txinako fabrikatzaile nagusiak, hala nola Geely, Chery, BYD, SAIC, NIO eta Xpeng. Geely da Europan hornitzaile gehien dituen marka.
Txinako hornikuntza-kateetan sartzeko Euskal enpresen erronkak
Txinatar OEMek Europan duten ekoizpena gora egiten ari den arren, euskal enpresek zailtasunak dituzte haien hornikuntza-kateetan sartzeko. Erabaki estrategiko nagusiak oraindik Txinan hartzen dira, nahiz eta fabrikatzaile batzuek Europan bulego propioak irekitzen hasi diren bertako merkatura eta bezeroen lehentasunetara egokitzeko.
Epe laburrean, zaila da kate horietan sartzea, baina Txinaren Europako ekoizpenaren hazkundeak aukera berriak irekitzen ditu, batez ere tamaina handiagoko osagaien arloan. Aukera horiek baliatzeko, ezinbestekoa da Txinako merkatuan presentzia sendotua izatea.
Txinan dagoeneko ezarrita dauden euskal enpresek, bai produkzio-planten bidez, bai merkataritza-harremanen bidez, aukera gehiago izango dituzte Europan lankidetza berriak eratzeko. Horrez gain, Yao Ying enbaxadorearen bisita ofizialak bi eskualdeen arteko harreman komertzialak sendotzeko interesa agerian utzi du.
Txinak Europan egindako inbertsioen azterketak erakusten du Ekialdeko Europan arreta berezia jartzen dela, nahiz eta Alemania oraindik helmuga nagusia izan. Testuinguru horretan, Euskadik Txinarekin dituen merkataritza-harremanak indartu ditu, nazioarteko merkatuetan bere posizionamendua sendotuz.
Oraindik guztiz ustiatu gabe dauden nitxoak identifikatzea eta eragile berri hauekin konektatzea funtsezkoa da euskal enpresentzat. SPRI Taldeak antolatutako merkataritza-misioaren gisako ekimenen bidez, euskal automozio-sektorea Txinan negozio-aukerak aztertzen ari da, bai ekoizpenaren, bai teknologia berrien garapenaren arloan.
Gogoan izan gure boletinera harpidetu zaitezkela nazioartekotzeari eta Txina bezalako merkatu estrategikoei buruzko informazio baliogarria eta enpresak bertan ezartzeko erronkei buruzko informazioa jasotzeko.
Txosten osoa eska dezakezu hemen.
Zerikusia duten beste txosten batzuk:
- BT&I-ko Automobilgintzaren Behatokia: Munduko automozioaren sektoreari buruzko txostena
Basque Trade & Investmenten Automozio Behatokiak nabarmendu duenez, 2024an salmenten susperraldi globala gertatuko da, nahiz eta ekoizpena %2 jaitsiko den 2023ko datuekin alderatuta. Asia eta Ipar Amerika dira hazkundearen buru; Europak, berriz, ziurgabetasunean jarraitzen du. Merkatu gakoetan dauden euskal enpresentzako aukerak identifikatzen dira, batez ere ibilgailu elektriko eta hibridoetan, Txina eta Ipar Amerikarekin ekoizpena handituz. - Japoniako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Turkiako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Mexikoko automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Txinako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Brasileko automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Marokoko automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Argentinako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Italiako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Indiako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Ibilgailu astunen elektrifikazioari buruzko txostena
- Automobilgintzako azokei buruzko txostenak; ‘CES’, ‘AUTO SHANGHAI’, ‘AUTOMOTIVE WORLD’, ‘AUTO EXPO’…