Nazioaterako bloga
Automobilgintzako osagaien merkatuaren negozio-aukerak eta -aukerak EE.UU.

Estatu Batuak dira gaur egun bigarren merkatua ibilgailu arinen ekoizpenari eta salmentari dagokienez, %20ko eta %11ko kuotekin, hurrenez hurren. Era berean, ekoizpen-instalazioen kopuruan ere bigarren postuan daude, guztira 73 ekoizpen-planta dituztelarik.
Ibilgailuen elektrifikazioari dagokionez, herrialdea mundu mailan hirugarren postuan dago ekoizpenari dagokionez, eta ibilgailu astunen merkatuan, bigarren lekuan dago salmentetan eta munduko bigarren ekoizle handiena da.
AEBak helmuga estrategikoa dira Euskadiko automozio-sektorean diharduten enpresentzat, eta bereziki auto-atalen merkatuan zentratzen direnentzat. Izan ere, Ipar Amerikako eskualdeak merkatu globalaren %25 hartzen du, eta %15a soilik AEBetan biltzen da, ‘powertrain’ piezen eta sistemen arloan protagonismo handia duten Tier 1 hornitzaile askoren presentziari esker.
Mexiko, AEBetara osagaiak esportatzeko merkaturik nagusiena
Osagaien esportazioek prezio lehiakorra dute, ekoizpen-kostuak beste merkatu emergente batzuenak baino txikiagoak baitira.
Motorren, karrozerien, argiztapenaren eta seinaleztapen bisualaren soluzioak eskaintzen dizkio Mexikok AEBri. Horri esker, osagai hornitzaileen buru da, eta AEB bihurtu da Mexikoren merkaturik garrantzitsuena, “intercompany” inportazio eta esportazio bolumen handiarekin. Bertatik abiatuta, euskal enpresa ugari ari dira ekoizten eta euren jarduerak herrialde erraldoira bideratzen.
2021eko urriko datuekin egindako txostenak hainbat egoera eta arazo aztertzen ditu, bereziki "United States-Mexico-Canada Agreement" (T-MEC) indarrean sartzearekin lotutakoak. Besteak beste, hitzarmen honek AEBetako automobil-fabrikatzaileei zuzenean eragiten die, 3.000 milioi dolar baino gehiagoko kostu gehigarria ordaindu beharko baitute arantzel modura.
Gainera, altzairuaren eta aluminioaren, ibilgailuen eta osagaien inportazio-arantzelak altuak izaten jarraituko dute hurrengo urteetan. Horregatik, Merkataritza Libreko Hitzarmenak tokiko materialekin osagaiak ekoitzi eta integratzea sustatzen du, kanpoko aukeretarako sarbidea zailduz.
Negozio-aukera eta arriskuak gutxitzeko ibilbide-orriak euskal enpresentzat
‘Brownfield’ ezarpena aukera interesgarria izan daiteke gaitasun teknologiko eta prozesu bereizgarriak dituzten euskal enpresentzat, AEBetan epe laburrean ezarri edo esportatu daitezkeenak.
Ez dira denak zailtasunak. Dokumentuak negozio-aukera ugari ere aztertzen ditu, eta hauek enpresa motaren arabera aldatzen dira, bai ezaugarriengatik eta dinamiken arabera, bai merkatu estatubatuarrean duten interesaren arabera.
Baliteke ezarpen zuzena izatea jarduera garatzeko aukera egokiena sektorean. Horregatik, funtsezkoa da ekoizpen-gaitasunak gertuko izatea. Izan ere, beste hub edo estatu urrun batean egoteak lehiatzeko aukerak asko mugatzen ditu, bereziki ekoizpen-hubekin konexioa egun batzuetakoa bada.
Bertako OEMei hornitzeko, garrantzitsua da bulego tekniko-komertzial bat edukitzea eremu horretan, osagai tekniko handiko presentziarekin. AEBetan ekoizpen-plantak dituzten atzerriko OEMen erabakiak euren egoitza nagusietan hartzen dira. Errazagoak dira harremanak Europako hego-ekialdeko OEMekin.
Basque Trade-en txostenak nabarmentzen du ‘brownfield’ ezarpena aukera ona izan daitekeela euskal enpresentzat, baldin eta gaitasun teknologiko eta prozesu bereizgarriak badituzte, epe laburrean ezarri edo esportatzeko modukoak. Horretarako, tokiko partner batekin harremanetan jartzea proposatzen da, sektoreko enpresekin sare eta kontaktu sendoak dituenarekin.
Txostenak datu ugari aztertzen ditu, estrategia komertzialak eta posizionamendu-aukerak bideratzeko gida tresna baliotsua osatuz. Informazio esanguratsua eskaintzen du AEBetan dauden 70 fabrika baino gehiagori buruz, bai eta ibilgailu elektriko eta/edo hibridoen ekoizpenera bideratutako plantak ere.
Industria-gune nagusien geokokapena
Neurri protekzionisten aurrean ere, produktu eta prozesu bereizgarriak, logistika-kostuek gehiegi zigortzen ez dituztenak, arrakasta izateko aukera handiak dituzte Europatik esportatuz gero. AEBetako OEM nagusiak dauden lau eskualde handiak aztertuta:
Laku Handiak, Hego-ekialdea, Erdialde-hegoaldea eta Mendebaldea dira sektore honetako industria gehien biltzen dituzten lau eskualde nagusiak. Laku Handiak eskualdea da AEBetako ekoizpen-gune nagusia; bertan ekoizten dira ibilgailuen erdiak baino gehiago eta han kokatzen dira bateriak ekoizteko planta berrien erdiak.
Hego-ekialdeak, hornitzaile europarrentzako aukera handiagoekin, Europako eta Asiako OEMen plantak hartzen ditu. Erdialdea garapen-hub bat da, eta ekoizpena GM, Ford eta Toyotara mugatzen da. Mendebaldea da elektrifikazioarekin lotutako fabrikazio eta teknologiaren polo nagusia. Azpi-sektore horiek guztietan lehiakortasun handia dute euskal enpresek.
Laku Handietako hub-ak bateriak eta powertrain/drivetrain elektrikoen sistemak ekoizteko planta berrien erdia baino gehiago hartzen du.
- Laku Handietako eskualdea: hornitzaile kopuru handia eta ekoizpen-gaitasun handia ditu, eta horrek saturazio maila jakin bat eragiten du.
- Hego-ekialdea: aukera egokiena da hornitzaile europarrentzat, batez ere barruko eta kanpoko auto-atalen hornikuntzan OEM europarrei zuzenduta.
- Erdialdeko estatuetan: ekoizpen-bolumen txikia dago, baina powertrain eta drivetrain sistemen, forjaketaren eta galdaketaren hornitzaileentzat aukera gehiago eskaintzen ditu.
- Mendebaldeko eskualdea (Kalifornia): elektronikako enpresentzako erakargarritasun-polo gisa aurkezten da, berrikuntza eta I+G zentroekin gertutasun handiagoa baitu. Herrialdeko elektrifikazioaren aldeko apustu handiena egiten duen gunea da, belaunaldi berriko ibilgailuak ekoizteko gaitasuna duten OEMen presentziaren bidez eta baterien zein drivetrain/powertrain alternatiboen plantak bertan kokatuz.
AEBetako automozio-merkatura sartzeko gakoak
Estatu Batuak aukera estrategikoa dira euskal automozio-enpresentzat, bereziki autopiezen, elektrifikazioaren eta prozesu industrial aurreratuen arloan dihardutenentzat. Herrialdeak 70 fabrika baino gehiago eta produkzio-hub nagusiak ditu, eta eragin nabarmena du merkatu globalean. Hala ere, funtsezkoa da merkatu horretako araudi konplexua eta sarrera-oztopoak ongi ezagutzea.
Basque Trade & Investment (BTI) erakundeak txosten estrategiko oso bat prestatu du, AEBetako merkatura sartzeko gakoak, lehentasunezko industria-eremuak —hala nola, Laku Handiak edo Hego-ekialdea— eta T-MEC akordioak dakartzan erronkak sakon aztertzen dituena. Azterketa hori osatzeko, beste hainbat azoka sektorialei buruzko txosten eta CES eso Auto Shanghai nazioarteko ekitaldiren gaineko azterketak daude, mundu-mailako joera estrategikoak aurreikusten laguntzen dutenak.
Gainera, Euskadik Estatu Batuekin dituen harremanak sendotzen ari da, helburu bikoitzarekin: inbertsio berriak erakartzea eta euskal enpresentzat aukera berriak zabaltzea. Horren erakusgarri dira ehun euskal enpresa baino gehiago AEBetan negozio-aukera berriak aztertzen ari direnak.
SPRIk eta BTIk nazioartekotzerako laguntzak eta tresna baliotsuak eskaintzen dituzte, hala nola AEBetako ekonomiari eta merkataritzari buruzko aurreikuspenak, arriskuak murriztu eta nazioarteko hedapen-estrategia sendoak diseinatzeko.
Merkatu berriei, sektore-txostenei eta hurrengo ekitaldi estrategikoei buruz egunean egon nahi baduzu, harpidetu zaitez SPRI Taldearen buletinera eta eskuratu nazioartekotzeko urratsak segurtasunez emateko beharrezko informazio guztia.
Hemen ere eska dezakezu txosten osoa edo .
- BT&Iren Automobilgintzako Behatokia
Munduko automozio-industriaren ikuspegi xehea eskaintzen du azterketa horrek, eta haren egituran, eragile nagusietan eta estrategietan jartzen du arreta, euskal enpresek negozio-aukerak aurkitu eta nazioartekotze-planak garatu ahal izan ditzaten. - Ipar Afrikako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Indiako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Italiako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Japoniako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Turkiako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Europa Ekialdeko automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Mexikoko automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Txinako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Brasileko automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Marokoko automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Argentinako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Errusiako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Txinako sektore automotrizak Europan duen azkundeari buruzko oharra
- Ibilgailu astunen elektrifikazioari buruzko txostena