Desazelerazioa gorabehera, automobilgintza da Errusiako Federazioaren industria-sektore nagusietako bat.
Errusiako ibilgailu-merkatuan geldialdia nabaria da. 2019an, ekoizpena %2,5 murriztu zen, 1,3 milioi unitatera jaitsiz, eta barne-merkatuak ez du 2 milioi unitate gainditzen. Joera negatibo hau areagotu egin da atzerriko fabrikatzaileen plantak ixtearekin eta inbertsio-kontratu bereziek (SPIC) sortutako ziurgabetasunarekin, hau da, inbertitzaileentzat tresna estrategiko nagusietako bat. COVID-19aren pandemiak ere eragin handia izan du sektorean, inbertsio-gogoaren beherakada areagotuz.
Ekoizpen lokala indartzeko gobernuaren ahaleginaren arren, automobilgintzako osagaien inportazioek maila altua izaten jarraitzen dute, batez ere transmisioetan, norabide- eta esekidura-sistemetan, kautxu-metalezko piezetan eta osagai elektrikoetan. Japonia, Alemania, Hego Korea eta Txina dira Errusiara gehien esportatzen duten herrialdeak. Espainiak egonkortasun handiko presentzia du, batez ere kautxu-metal elementuetan, ardatzetan, gurpil eta pieza mekanikoetan.
Nazioarteko fabrikatzaile eta hornitzaile nagusiak Errusiako automobilgintzan
Renault, Volkswagen edo Toyota bezalako fabrikatzaileak izan dira Errusiako mihiztaduraren hazkundearen buru.
Txostenaren arabera, Errusian 60 fabrikazio- eta muntaketa-instalazio baino gehiago daude, AvtoVAZ, GAZ, KAMAZ, UAZ, Sollers, Ford, Hyundai, Toyota, Renault eta Volkswagen bezalako fabrikatzaileena. Hala ere, hainbat proiektu bertan behera geratu dira, herrialdearen ziurgabetasun ekonomikoaren ondorioz.
Horrez gain, nazioarteko lehen mailako hornitzaile nagusiak ere presente daude, hala nola Bosch, Faurecia, Magna, Michelin, Benteler, Bridgestone, Denso, Continental eta Gestamp. Enpresa hauek Errusian jarduten dute beren lantegien bidez edo tokiko bazkideekin egindako joint venture bidez, tokiko eta nazioarteko OEMei hornitzeko.
Osagaien inportazioa eta automozioaren mendekotasun teknologikoa Errusian
Kokapenari bultzada eman arren, automobilgintzako piezen inportazioek handiak izaten jarraitzen dute.
Errusiak ekoizpen lokala bultzatu nahi duen arren, bere industria oraindik atzerriko hornitzaileengan oinarritzen da teknologikoki espezializatutako hainbat osagaitan. Osagaien inportazioak funtsezkoak izaten jarraitzen du, eta sektoreko hutsune teknologikoak atzerriko enpresentzat aukera izan daitezke.
Atzerriko enpresentzako negozio-aukerak Errusiako automobilgintzaren sektorean
Errusiako merkatuak irtenbide industrial eraginkorrak eta balio teknologiko handiko osagaiak eskatzen ditu.
Errusiako merkatuaren egiturazko zailtasunak gorabehera, Basque Trade & Investment-en txostenak dioenez, balio erantsia duten konponbide teknologikoak eskaintzen dituzten enpresa espezializatuentzako aukera zehatzak daude. Merkatuko beharretan sartzen dira osagai teknologiko aurreratuak, prozesu industrial eraginkorragoak, mugikortasun jasangarriari lotutako sistemak eta pieza konplexuak fabrikatzeko teknologia bereziak.
Testuinguru honetan, merkatuak estaldura bereziak, material arinak, txertatutako elektronika eta konektibitate- edo segurtasun-soluzioak eskatzen ditu. Horietan guztietan, euskal enpresek posizionamendu ona izan dezakete berrikuntzan duten gaitasunagatik. Horregatik, eraginkortasuna, fidagarritasuna eta teknologia eskaintzen duten enpresek aukera dute tokiko edo dagoeneko ezarrita dauden fabrikatzaileekin lankidetzak sortzeko.
Teknologia, espezializazioa eta erresilientzia: errusiar automozio-merkatuan jarduteko gakoak
Errusiako automozio-sektoreak egiturazko moteltzea bizi duen arren, oraindik badaude aukera espezifikoak balio erantsi handiko konponbide teknologikoak, prozesu eraginkorrak eta osagai aurreratuak eskaintzeko gai diren euskal enpresentzat. Basque Trade & Investment erakundeak prestatu duen txosten berriak aukera horiek sakon aztertzen ditu, eta merkatu konplexu baina oraindik estrategiko honetara hurbiltzeko ibilbide-orri errealista eskaintzen du.
Errusiak kanpoko hornitzaileekiko mendekotasun handia du transmisio, direkzio, kautxu-metal piezak eta sistema elektrikoak bezalako osagai estrategikoetan. Horietan, euskal enpresek espezializazioan oinarritutako balioa eskain dezakete. Halaber, konnektibitatearekin, segurtasunarekin, mugikortasun jasangarriarekin eta material arinekin lotutako teknologiek ere eskari handia dute, eta horietan Euskadik lehiakortasun sendoa du.
Hala ere, kontuan hartu beharrekoa da egungo testuinguru geopolitikoa, Errusiako harreman komertzialak baldintzatzen dituzten muga eta zigorrekin. Horregatik, txostenak ere jasotzen ditu arriskuak gutxitzeko gomendioak eta negozio-estrategia berrikuntzan, erresilientzian eta lankidetza teknikoan oinarritzeko proposamenak.
Azterketa hau osatzeko, BasqueTradek mundu-mailako joerak aztertzen ditu CES, Auto Shanghai, Auto Expo eta Automotive World bezalako azoka estrategikoetan, teknologia jakin batzuek Errusiaren moduko merkatuetan izango duten proiekzioa aurreikusteko.
Horrelako eduki estrategikoetara sarbidea izateko, dauden laguntzen berri izateko edo nazioarteko aukera berriak aurreikusteko, harpidetu zaitez SPRI Taldearen buletinera eta hartu erabaki egokiak oinarri sendo batekin.
Hemen ere eska dezakezu txosten osoa.
- BT&Iren Automobilgintzako Behatokia
Munduko automozio-industriaren ikuspegi xehea eskaintzen du azterketa horrek, eta haren egituran, eragile nagusietan eta estrategietan jartzen du arreta, euskal enpresek negozio-aukerak aurkitu eta nazioartekotze-planak garatu ahal izan ditzaten. - Ipar Afrikako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Indiako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Italiako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Japoniako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Turkiako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Europa Ekialdeko automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Mexikoko automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Txinako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Brasileko automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Marokoko automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Argentinako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Estatu Batuetako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Txinako sektore automotrizak Europan duen azkundeari buruzko oharra
- Ibilgailu astunen elektrifikazioari buruzko txostena