Alterity Zamudion (Bizkaia) kokatutako enpresa da, eta bateriak fabrikatzen ditu robotika mugikorrarentzat, baita mugikortasun elektriko arinarentzat ere. Sei urtetako jardunbidea baino ez badu ere, jada 500 bateria fabrikatu ditu eta ekitaldi honetan zifra hori bikoiztea espero da. Elkarteak SPRI taldearen nazioartekotze-programaren laguntza jaso du, eta urte bakar batean bezeroak lortu dituzte Italian, Suitzan eta Herbehereetan.
Enpresa 2018an sortu zen, hainbat ingeniariren ekimenez, zeinak Motostudenten ezagutu baitzuten elkar ?estatuko unibertsitate-taldeen arteko lehiaketa, moto elektrikoak diseinatzen eta fabrikatzen dituzte bertan?. «Sei ingeniari izan ziren, moto elektriko bat fabrikatu zuten, eta horrekin irabazi zuten birarik azkarrena, baita proiektu eraikitzailea ere», azaldu du Joseba Villatek, Alterityko zuzendariak.
Proiektu horren balio die ibilgailu elektriko arinentzat bateria elektrikoak saltzeko enpresa bat sortzeko. Tknika izan zen haien lehen bezeroa (Eusko Jaurlaritzaren ikerketa aplikatuko zentroa da, Euskadiko lanbide heziketako zentroen eta enpresa-ehunaren berrikuntzan egiten du lan), eta harekin elkarlanean aritzen dira Euskelec izeneko lehiaketan. «Jada lehiaketaren zortzigarren edizioa izan dugu, eta Euskadiko zein beste autonomia-erkidego batzuetako LHko zentroek eraikitako lasterketa-autoak dira».
Alterity mugikortasunera bideratuta sortu da «baina Txinaren norgehiagoka oso indartsua da eta robotika mugikorrarentzat bateriak egiten ditugu batik bat, eta batez ere ibilgailu autonomo gidatuentzat (AGVak) izaten dira». Negozioa robotika mugikorrean eta mugikortasun elektriko arinean zentratzen da orain, «motoetatik hasita nekazaritza-lanetarako off road ibilgailuetaraino».
Eskaintzen dituzten produktuak mugikortasun-irtenbideentzat dira, besteak beste, orga jasotzaileak, aerosorgailuetako pala-jasotzaileak edo ibilgailu autonomo gidatuak, eta horiek «lerro malguetan egiten dituzte zereginak fabrikazioan, eta hor aurrerapen handia ikusten da». Joan den urtean tamaina askotako 500 bateria egin zituzten, eta aurten kopuru hori bikoiztea espero dute.
Hainbat sektorerekin egiten dute lan, eta horiek eraikitzen dituzte «AGVak, eta logistika- eta automozio-instalazioei saldu». Mugikortasunari dagokionez, motozikletak eta nekazaritza-lanetako ibilgailuak.
Patentea
25 langile ditu enpresak eta fakturazioa, joan den urtean, bi milioi eurokoa izan zen (2023koa bi halako). I+G gakoa da Alterityrentzat, «bezero guztiak teknologikoak dira eta. Patentea batez ere baterien fabrikazio modularreko ereduan daukagu, eta komunikazio-sistema pertsonalizatuak garatzen ditugu bezeroarentzat. Automozioko bi PERTEtan sartu ginen 2022an, eta energia berriztagarriko beste batean 2024an»
SPRI taldearen nazioartekotzeko Zabaldu programaren laguntza Europan posizionatzera bideratu dute. «Basque Trade & Investmentekin egin dugu lan kanpaina komertzialak sustatzeko, azoketara joateko» Urte bakar batean lortu dituzte bezeroak Italian, Suitzan eta Herbeheretan, baita bezeroak negozioaren % 5 izatea ere.
Haien erronka biltegiratze egonkorreko negozio-ildo bat eraikitzea da; zehazki, industria eta instalazio fotoboltaikoentzako energia gordetzeko jartzen diren bateriak fabrikatuko dituzte.
Gainera, erabilitakoak aprobetxatu nahi dituzte bateriei bigarren bizitza bat emateko. «Fabrikatzaileekin akordio bat egitea izango litzateke, bigarren bizitza bat emateko, hasierako aplikazioak bezain exijenteak ez diren aplikazioentzat» Eta mugikortasun-ildoa itsas sektorera zabaltzea, laketontziei arreta gehiago jarrita.
SPRI Taldeak euskal enpresei aukera ematen die bere kanaletan jardueraren berri emateko. Zure proiektua gure gaiekin (I+G+b arloa, digitalizazioa, nazioartekotzea, ekintzailetza, berrikuntza…) lotuta badago, Zutaz mintzo gara ekimenean parte har dezakezu.