Automobilgintza sektorearen gakoak Tailandian: ASEANerako sarbidea hub finkatu batetik

Tailandia bihurtu da Hego-ekialdeko Asiako ibilgailu ekoizle eta esportatzailerik handiena, eta gaur egun dago munduko ekoizpen-rankingean 11. postuan, baita OECDtik kanpoko hirugarren esportatzaile nagusia ere. Herrialdeak hub industrial eta logistiko gisa jokatzen du ASEAN eskualde osoan, OEM nazioartekoen inbertsio garrantzitsuak erakarriz ?batez ere japoniarrak? eta balio-kate integratu, garatu eta esportatzaile sendoa eraikiz.

Urtero 2 milioi ibilgailu baino gehiago ekoiztuz, Tailandia esportazioetan Erresuma Batua edo Italia bezalako herrialdeen gainetik dago. Gainera, garapen-bidean dauden herrialde gutxik dute automozioaren kate osoa osorik ezarrita, motorren eta karrozerien fabrikaziotik hasi eta muntaketa, logistika eta salmenta osteko zerbitzuetaraino.

Hub eskualdeko bat esportazio-orientazio sendoarekin

Tailandian fabrikatutako automozio-osagaien %90 baino gehiago esportatzen dira, mundu-mailako balio-kateetan duen integrazioaren isla gisa.

Automozioak Tailandia BPGaren %10 hartzen du eta 850.000 pertsona baino gehiago enplegatzen ditu. Produkzioa Toyota, Honda, Isuzu edo Mitsubishi bezalako OEM japoniarrek lideratzen dute, eta herrialdea erabiltzen dute bai merkatu lokalari bai inguruko herrialdeei hornitzeko base industrial gisa. 2019an, ekoitzitako ibilgailuen %55 esportatu zen, 100 herrialde baino gehiagora.

Tailandiak hornitzaile-sare sendatua du: 700 enpresa Tier 1 inguruk eta 1.700 baino gehiagok Tier 2 eta Tier 3 mailatan osagai ia guztiak fabrikatzeko gaitasuna dute. Hornikuntza-kate sendo horrek herrialdea eskualdeko erreferente bihurtu du muntaketa-soilik ez ezik, baita produkzio tekniko espezializaturako ere.

Logistika da herrialdearen indarguneetako bat: azpiegitura modernoak ditu, portu eraginkorrak (hala nola Laem Chabang) eta esportazioa eta atzerriko inbertsioa errazten dituen lege-esparrua. Hori guztia dela eta, Tailandia da Asiako merkatuan produkzio-gaitasunarekin eta esportazio-orientazioarekin kokatu nahi duten enpresentzat helmuga estrategikoa.

Tailandiako automobilgintzako OEM nagusien banaketa geografikoaren kokapenaren irudia.

Elektrifikazioa, teknologia eta erronka industrial berriak

Tailandiar Gobernuak ‘EV 3.0’ izeneko politika espezifikoa abiatu du ibilgailu elektrikoen garapenerako.

Azken urteetan, herrialdeak elektrifikazioa hartu du sektorearen etorkizuneko garapen-ardatz gisa. Gobernuak plan espezifikoak jarri ditu abian, helburuarekin ibilgailu elektrikoen (BEV, PHEV) eta baterien inbertsioa erakartzea, eta 2036rako 1,2 milioi ibilgailu elektriko ekoiztea. Dagoeneko aritu dira bertan Mercedes-Benz, BMW, Toyota edo BYD bezalako enpresak, elektrifikazioarekin lotutako proiektuetan.

Prozesu horrek aukera berriak zabaltzen ditu osagai elektronikoen, mugikortasun adimendunaren, software integratuaren eta industria-zerbitzu aurreratuen hornitzaile diren euskal enpresentzat. Horrez gain, Tailandia ari da bere prestakuntza-programak eta transferentzia teknologikoak indartzen, tokiko edukia areagotu eta produktu konplexuagoetan lehiakortasuna handitzeko.

Hala ere, herrialdeak erronka nagusiak ditu aurrean: eskualdeko lehiaren hazkundea, emisioak murrizteko presioa eta logistika-kostuen gorakada. Horrek guztiak sektorea eraginkorragoa, iraunkorragoa eta teknologikoki aurreratuagoa izatera bultzatzen du.

Merkataritza-harremanak eta Euskadirentzako aukerak

Euskal enpresek ia presentziarik ez dute herrialdean, eta horrek aukera potentzial bat eskaintzen du merkatuan sartzeko.

Gaur egun, Euskadi eta Tailandia arteko automozio-osagaien merkataritza-harremanak txikiak dira oraindik, baina hazteko aukera dago. 2019an, Euskadik 1,9 milioi euroko esportazioak egin zituen Tailandiarantz 87. kapituluaren barruan, batez ere ibilgailuentzako piezak eta osagarriak. Aldi berean, inportazioak 24 milioi eurora iritsi ziren, eta horrek erakusten du balantze komertzial nabarmenki defizitarioa dela Euskadirentzat.

Txostenak balantze hori orekatzeko aukera identifikatzen du, balio erantsi handiko produktuak esportatuz: konponbide teknikoak, elektronika aurreratua, automatizazioa, moldeak, erremintak eta ekoizpenerako makineria. Horrez gain, aukerak daude ezarpen industrial partzialetan parte hartzeko, muntaketa-lerroetan, ingeniaritza-zentroetan edo tokiko bazkideekin aliantzetan.

Tailandia gainera merkataritza askeko hitzarmen-sare zabala du, ASEAN, Txina, India, Australia eta Zelanda Berriarekin, besteak beste. Horrek aukera ematen du abantaila arantzelarioz baliatzeko, herrialdean ekoizten bada eta inguruko merkatuetara esportatzea aurreikusten bada.

Thailandia plataforma industrial sendo gisa sendotzen da euskal automozioarentzat Asian

Thailandia hego-ekialdeko Asiako automozio-sektoreko hub industrial nagusietako bat bihurtu da, bai produkzio-bolumenagatik, bai esportazio-gaitasunagatik. Urtero 2 milioi ibilgailu baino gehiago fabrikatuz, eta askotariko merkataritza-askeko akordioak eta hornitzaile-sare kalifikatua izanik, herrialdeak lehiakortasun handiko ingurune bat eskaintzen du euskal enpresentzat, bai ezartzeko, bai hedatzeko.

Basque Trade & Investment erakundeak merkatu tailandarraren ezaugarriak sakon aztertzen ditu bere txostenean, eta balio erantsi handiko soluzioak eskaintzen dituzten enpresentzako aukerak identifikatzen ditu, batez ere elektrifikazioaren, osagai elektronikoen, automatizazio industrialaren eta zerbitzu aurreratuen esparruetan. Gainera, testuinguruak erronka teknologiko nagusiei aurrea hartzea eskatzen du, eta horretan Euskadik posizio sendoa du, besteak beste, ACICAE, Euskadiko automozio-klusterra bezalako eragileei eta berrikuntzarekiko konpromisoari esker.

Etorkizuneko joerak identifikatzeko, azterketa hau osatzen da nazioarteko automozio-azoketan aurkeztutako teknologia berritzaileei buruzko txostenekin, sektorea nora doan ulertzeko tresna baliotsu gisa.

Herrialdearen tamainari erreparatuta, euskal enpresen presentzia zuzena Thailandian oraindik oso mugatua da, eta horrek kokapen industrialerako aukera garbi bat adierazten du. Nazioartekotzerako laguntza espezifikoak daude aukera horiek aztertzeko eta bertako fabrikatzaileekin edo dagoeneko ezarrita dauden eragileekin aliantza estrategikoak garatzeko. Kontsulta itzazu nazioartekotzerako laguntza guztiak SPRIren webgunean.

Informazio estrategikora sarbidea izateko, aukera berriak ezagutzeko eta nazioarteko ekitaldi nagusien berri izateko, harpidetu zaitez SPRI Taldearen buletinera eta egon zaitez konektatuta zure enpresaren hedapen globalerako sektore giltzarrietan.

 

[doc_download_ac class=”btn-default” doc_id=”444599″ tag=”103,162,166,167″ automation=”112,154,329″ list=”3,15″ title=”Tailandiako automobilgintza merkatuaren azterketa. 2020ko apirila: Laburpen exekutiboa” text=”Txosten osoa eskatzen duten euskal enpresen eskura dago. Bertara sartzeko, mzarraonaindia@basquetrade.eus helbide elektronikora jo behar da.” sector=”Automoción” country=”Tailandia” format=”3″ topic=”Internacionalización”]Deskargatu 2020ko apirileko Tailandiako Automobilgintza merkatuaren azterketa: Laburpen Exekutiboa[/doc_download_ac]
Hemen ere eska dezakezu txosten osoa.