Sakondu Programme

Sakondu’s support

The SAKONDU programme, with a budgetary allocation of €1,425,000, is aimed at helping highly internationalised Basque companies to penetrate markets where they have little or no presence (turnover under 25% of the total exported in 2023). Its end goal is to give momentum to making the companies more competitive, by means of consolidating their international activity, and from a more sustainable and inclusive perspective, by integrating sustainability into the business model, as well as into their internationalisation strategy.

The SAKONDU funding line seeks to ease the financing of the operational and strategic consultancy costs, along with organisational adaptation and promotion expenses of companies wishing to access new foreign markets.

SEMs and Startups may make a single application, with a maximum of two countries, and the funding can be up to 50% of the amount of the approved expenditure, up to a maximum of €45,000 per company. The application deadline is 15 July or when the available funds are exhausted.

What we offer

Non-repayable grant of 50% of costs up to the limit of €45,000/company to:

The Sakondu programme allows actions carried out between 1 January and 31 December 2024 to be included and the application deadline is 15 July or when the available funds have been exhausted.

Requirements

  • SMEs based in or with a production facility in the BAC
  • Subject to EU de minimis regulation
  • Foreign exports over 50% of the total
  • For markets with values under 25% of their exports

Procedure

  • The applications will be resolved in a competitive call until the budget has been exhausted.

Beneficiaries

  • Basque startups, micro-companies and SMEs that wish to start or consolidate their international strategy
  • Export activity over 50%, but the target market accounts for under 25% of the total exported
  • Zure esportazio-jarduera guztizko fakturazioaren % 50etik beherakoa bada, ZABALDU programara jo dezakezu

2024 budget

Do you have any questions?

Leave your details and we will contact you Contact

Or write to Jesús Mª Cantón: jmcanton@basquetrade.eus

FAQs

Bai.

Ez, Sakondu programak ez ditu diruz laguntzen lankidetza-proiektuak.

Ez, jomuga herrialdeko langile komertzialen gastuak ez dira sartzen Sakondu programan.

Enpresa bakoitzak 2 herrialde barne hartzen dituen eskaera bakar bat aurkeztu dezake deialdi honetan.

Enpresa bakoitzak gehienez 4 bidaia-poltsa izango ditu. Sortzen ari diren enpresen kasuan (startup), gehienez 6 bidaia egin ahal izango dira.

Enpresa bakoitzak gehienez ere 4 gonbidapen jaso ditzake gastu gisa, eta 6, sortzen ari diren enpresen kasuan (startup).

Sakondu programaren deialdi honetan enpresa eskatzaileek eskaera bakarra aurkeztu eta 2 herrialde aukeratu ditzakete gehienez.

Laguntzak onartutako aurrekontuaren % 50erainokoak izan daitezke, eta dirulaguntza gehienez 45.000 eurokoa izango da enpresako.

Sakondu laguntza eskatzeko, dokumentu hauek aurkeztu behar dira:

  1. Eskaera telematikoa, behar bezala beteta eta erakunde eskatzailearen behar besteko ahala duen legezko ordezkariak sinatuta. Eskaeran erakundeari nahiz proiektuari buruzko datuak jasoko dira, eta azken horiek proiektua egoki baloratzeko oinarria izango dira.
  2. Enpresaren eskriturak eta ordezkaritza ahalordea.
  3. Emandako kontu korrontearen titulartasunaren ziurtagiria.
  4. Zerga betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekikoak bete direla egiaztatzen duen ziurtagiria, baldin eta erakunde emaileari ez bazaio eman egiaztagiri hori zuzenean lortzeko baimenik.
  5. ETEa dela egiaztatzeko erantzukizunpeko adierazpena, Europako Batzordeak 2003ko maiatzaren 6an eman zuen 2003/361/EE Gomendioan (Europar Batasunaren Aldizkari Ofiziala, 2003-05-20ko L 124 zk., 0036-0041 orr.) esandakoaren arabera. Baldintza hori, hala badagokio, horretarako egindako bisitan egiaztatu ahal izango da.
  6. Aurreko hiru urtetan jasotako de minimis laguntzen zerrenda, bertan adierazi beharko da laguntza hori noiz eman zen, zer erakundek eman zuen, zein programaren baitan eta laguntzaren zenbatekoa.
  7. Proiektu hori bera gauzatzeko beste erakunde publiko zein pribatu batzuei eskatutako edo/eta haiek emandako dirulaguntzak, bertan adieraziz laguntza hori noiz eskatu zen, eta, hala badagokio, zein organismok eman zuen, zein programaren baitan eta laguntzaren zenbatekoa.
  8. Enpresaren tamaina zehazteko datuak, hau da, enpleguaren urteko datuak, negozioaren bolumena eta negozioaren balantze orokorra, baita enpresari lotutako edo bazkidetutako gainerako enpresena eta talde osoarena ere. Horren barruan, talde osoaren antolakuntza-eskema gehitu beharko da, parte-hartzeekin eta enplegu-datuekin, ustiapen- eta balantze-kopuruekin, eta hori guztia dirulaguntzak eskatu aurreko ekitaldiei dagokienez.
  9. Startupen kasuan, araudian aipatutako baldintzak betetzen dituztela justifikatzeko dokumentuak aurkeztu beharko dituzte.
  10. Kanpoko instalazio komertzialekin eta/edo produktiboekin lotutako gastuak gastuetarako eskatzen bada eta ezarpena 2024. urtean egin behar bada, ezarpen hori egin izana ziurtatzen duen dokumentazioa aurkeztu beharko da.
  11. Soilik enpresei emandako 30.000 eurotik gorako dirulaguntzen kasuan, merkataritza eragiketetan berankortasunaren aurkako neurriak ezartzeko abenduaren 29ko 3/2004 Legean aurreikusitako ordaintzeko epeak betetzen direla ziurtatzen duen egiaztagiria; erantzukizunpeko adierazpena edo auditorearen ziurtagiria izan daiteke.
  12. Enpresa emergenteen kasuan (startup enpresak), egoera hori egiaztatzen duen justifikazio memoria eta erantzukizunpeko adierazpena, Gorabidean diren enpresen ekosistema sustatzeko abenduaren 21eko 28/2022 Legean ezarritakoari jarraikiz, enpresa horiek 2013ko abenduaren 31 eta gero eratu badira. Baldintza hori, hala badagokio, horretarako egindako bisitan egiaztatu ahal izango da.

Era berean, enpresa nazioartekotzeko proiektua behar bezala baloratzeko, honako hauek aurkeztu beharko dira:

  1. 2030 Agendarekiko eta Giza Eskubideekiko konpromisoen arloan izandako inpaktuaren (jatorrian eta/edo jomugan) justifikazioa; horretarako, ingurumen jasangarritasuna, genero berdintasuna, euskararen sustapena eta, hala badagokio, erantzukizun sozial korporatiboa bezalako arloetako ziurtagiriak aurkeztuko dira (5. eranskina).

Zein dokumentazio aurkeztu behar da likidazio-eskaerarekin batera?

Dokumentu hauek aurkeztu behar dira likidazio-eskaerarekin batera:

  1. Dirulaguntzaren bidez finantzatu diren jarduerak gauzatu izanaren justifikazio memoria.
  2. Enpresa emergenteen kasuan (startup enpresak), langileen kostu zuzena justifikatzeko, enpresak 10T eredua eta langileen izenen zerrenda aurkeztu beharko ditu, baita proiektuan lan egiten duten langileen laneko parteak ere, horretan emandako ordu kopuru zehatza adierazita. Nazioartekotzeko estrategia, nazioarteko marketin planak eta/edo proiektuak kanpoan ezartzeko aukeren bideragarritasuna aztertzeko lanetan parte hartzen duten pertsonak soilik hartuko dira kontuan.
  3. Ekintza bakoitzaren gastuen eta zenbatekoen zerrenda sailkatua.
  4. Onartutako gastuen fakturak, kostuak banakatuta, jaulkipen data eta hornitzailea adierazita, baita ordainagiriak ere, bakoitza bere zenbatekoarekin eta ordainketa datarekin. Gastuak auditoretza bidez ere egiaztatu ahal izango dira. Gastuak auditoretza bidez ere egiaztatu ahal izango dira.
  5. Egindako bidaiak justifikatzeko, bidaiaren egiaztagiri gisa, garraio txartelak edo ostatuaren fakturak –benetako kostua egiaztatzen dutenak– aurkeztu beharko dira. Ibilgailu propioaren edo taxiaren erabilera ez da kontuan hartuko.
  6. Bigarrengo eranskinean aipatzen diren azterketei dagokienez (aholkularitza estrategikoko eta operazionaleko azterketak), azterketaren kopia osoa aurkeztu beharko da.
  7. Hainbat hornitzaileren eskaintzak, DEALen 30.3 artikuluan ezarritakoaren arabera.

Merkataritza-eragiketetan berankortasunaren aurkako neurriak ezartzen dituen abenduaren 29ko 3/2004 Legean aurreikusitako ordainketa-epeei dagokienez, ez dira kontuan hartuko DLOren 31.3 artikulua betetzen ez duten gastuak.

Justifikazio-agiriak bide telematikoz aurkeztu behar dira, enpresa onuradunaren legezko ordezkariaren sinadurarekin, laguntza emateko ebazpena jasotzen denetik 2025ko otsailaren 28ra arteko epean.

Dirulaguntza bi zatitan ordaintzen da, honela:

  1. Dirulaguntzaren % 25 emandako laguntza onartu ostean edo, hala badagokio, Sakondu laguntzen programaren oinarrietako 15. artikuluan zehaztutako hamabost eguneko epea igaro ostean.
  2. Gainerako % 75aren likidazioa, dirulaguntzaren xede diren ekintzak burutzean egindako gastuak justifikatu ostean.

Do you have any questions?

Leave your details and we will contact you Contact

Or write to Jesús Mª Cantón: jmcanton@basquetrade.eus

How can we help you?

At Basque Trade & Investment, we help you with your internationalisation process, whether you need personalised services and if you are looking for information to expand your company abroad.
CONTACT US